نکات مهم در بازاریابی رسانه های اجتماعی

گردش کار رسانه های اجتماعی موضوعی است که در این مطلب قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم و موضوع بسیار مهمی است. اگر مدت زمان زیادی در بازاریابی رسانه های اجتماعی بوده اید، احتمالاً با این موضوع موافقید که:

تولید محتوا به طور مداوم طاقت فرسا است.

در دنیایی که مردم بیش از دو ساعت در روز از محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ایجاد ایده‌های تازه در طول روز می‌تواند بسیار دشوار باشد.

و علاوه بر همه اینها، شما باید یک تیم را هماهنگ کنید، تأییدیه بگیرید، عملکرد را نظارت کنید، و زمانی که مشکلی پیش می آید آن را به درستی مدیریت کنید.

پس چگونه دیگران موفق می‌شوند حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند و پست‌های بی‌نظیری رو در ساعت های منظم منتشر کنند؟

بهترین مدیران رسانه‌های اجتماعی باهوش‌تر یا خلاق‌تر نیستند. آنها فقط یک سیستم محکم در جای خود دارند.

با یک جریان کاری خوب در رسانه های اجتماعی، می توانید:

1.به طور مداوم محتوای شگفت انگیز تولید کنید

2.پست ها را به موقع و بیشتر منتشر کنید

3.خطاها و ناهماهنگی ها را حذف کنید

سوالات در حوزه گردش کار رسانه های اجتماعی

شاید از خودتان بپرسید که آیا جریان کاری فعلی رسانه های اجتماعی من به اندازه کافی خوب است؟

آیا درگیر کردن کارمندان جدید در فرآیند تولید محتوا،روند کار را کند می کند؟

آیا در روند کار پیش می آید که کسی مطمئن نیست که چه کاری باید انجام دهد؟

آیا متوجه می‌شوید که دائماً وقت خود را از دست می‌دهید، یا به دنبال تکه‌هایی از محتوا هستید تا شکاف‌ها را پر کنید؟

سوالات در حوزه گردش کار رسانه های اجتماعی

اگر پاسخ شما “بله” است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به روند خود نگاه کنید و ببینید کدام بخش از کار نیاز به توجه بیشتری دارد تا بهبود پیدا کند.

قبل از هر کاری به این سوالات جواب دهید:

  1. مخاطبان هدف من در شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند؟

2.برای رسیدن به اهدافم چه چیزی نیاز دارم؟

3.آیا هدف مااز تولید محتوا آگاهی از برند، جذب مخاطب و رشد مخاطب است؟

4.برای هر پلتفرم به چه نوع محتوایی نیاز داریم؟

5.برای رسیدن به اهدافمان باید چه محتوایی تولید کنیم؟

6.چگونه با مخاطبان خود صحبت کنیم؟

7.روی چه موضوعاتی تمرکز کنیم؟ از چه موضوعاتی اجتناب کنیم؟

8.هر چند وقت یکبار پست بگذاریم؟

9.چه زمان هایی برای مخاطبان ما بهتر است؟

در اینجا نگاهی گذرا به برخی از انواع محتوا که بهترین عملکرد را در کانال‌های مختلف دارند، میکنیم.

فیس بوک

محتوای تولید شده توسط کاربر،بهتر است  طنز و به روز باشد

اینستاگرام

سبک زندگی، ویترین محصولات، پشت صحنه، نقل قول های الهام بخش

توییتر

نظرات، سوالات/مکالمه با مخاطبان

لینکدین

به‌روزرسانی‌های حرفه‌ای، محتوای خاص در زمینه کاری خود، دستورالعمل‌ها

Pinterest

سبک زندگی، اینفوگرافیک، نقل قول های الهام بخش

شما باید با توجه به اینکه در چه پلتفرمی میخواهید فعالیت کنید، به طور کامل آن را بررسی کنید و با الگوریتم ها آشنا شوید.

برای آشنایی با برترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولیدمحتوا این مقاله را مطالعه کنید.

10 مرحله یک جریان کاری موفق در شبک های اجتماعی:توجه داشته باشید روند کاری در هر زمینه ای متفاوت است.

جریان کاری موفق در شبک های اجتماعی

ایده پردازی

تولیدمحتوا

کپی رایتینگ

در حالی که تصاویر و ویدیوهای محبوب در حال افزایش هستند، این کار به شما کمک میکند در وقت خود صرفه جویی کنید

ویرایش محتوا

دراین بخش از فرآیند شما باید محتوای جمعه آوری شده رو بررسی و ویرایش کنید مثلا نوع ادبیات، موسیقی،غلط های املایی ، ترتیب بندی و…

تایید

این بخش باید در دو مرحله انجام شود و مدیر پروژه محتوای ویرایش شده را بررسی کرده و تایید نهایی را بدهد.

برنامه ریزی 

حالا باید یک تقویم محتوایی داشته باشید که طبق آن محتواهای تایید شده را در زمان مناسب بارگذاری کنید

تبلیغ

این کار باعث میشود تعداد مخاطبانی که محتوای شما را میبینند گسترش پیدا کند. توجه داشته باشید که در این بخش باید مراقب هزینه ها باشید و مطابق با بودجه تعیین شده قدم بردارید

تعامل

بعد از انتشار محتوا حالا شما باید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و پاسخگوی سوالات و نظرات انها باشید

تجزیه و تحلیل

حالا شما باید به آنچه بارگذاری کردید و آنچه انجام ندادید توجه کنید تاببینید به چه اندازه با محتوای خود توانستید با افراد تعامل برقرار کنید

ایجاد استراتژی

حالا شما باید بر اساس آنچه آموخته اید، یک استراژی تعیین کنید و با همکاران، مدایران ارشد و مشتریان خود به اشتراک بگذارید

  منبع: https://www.kontentino.com/blog/social-media-workflow/

نویسنده: Michelle Teo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *