به گمان من این مقاله یکی از بهترین مقالاتی است که بصورت کاربردی استراتژی محتوایی را به ما آموزش می دهد.بخصوص از مرحله 6 به بعد که با ذکر منابع بسیار خوب به ما یاد می دهد که چگونه با استفاده از این منابع به راحتی محتوایی حرفه ایی و پرمخاطب تولید کنیم.توصیه من این است

چه تازه شروع به بازاریابی محتوا کرده باشید و چه مدتی است که از همین رویکرد استفاده می کنید، بازبینی برنامه استراتژی محتوای خود و اطمینان از به روز بودن، نوآوری و جذاب بودن آن برای مشتریان بالقوه ضرری ندارد. و مشتریان – مهم نیست که چه زمانی و چگونه قصد خرید دارند.

“اگر در برنامه ریزی برای سال آینده مشکل دارید یا نیاز به چند ایده جدید برای گنجاندن در برنامه خود دارید، ادامه مطلب را بخوانید. در این پست، استراتژی محتوا چیست، چرا کسب و کار شما به برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و چه مراحلی را برای ایجاد استراتژی خود باید بردارید. به علاوه، نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی محتوای موثر را برای الهام گرفتن بررسی خواهیم کرد.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا برنامه ریزی، ایجاد، انتشار، مدیریت و مدیریت محتوا است. یک استراتژی محتوای عالی مخاطبان هدف را جذب و درگیر می کند و نیازهای آنها را در حین هدایت اهداف تجاری برآورده می کند. بگویید اهداف کسب و کار شما شامل افزایش آگاهی از نام تجاری است. برای دستیابی به این هدف، ممکن است یک استراتژی محتوایی را اجرا کنید که بر SEO تمرکز دارد تا دید وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهد و ترافیک را به سمت محصولات یا خدمات شما هدایت کند. صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که یک استراتژی محتوا خوب است، اما در اوایل ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای با کیفیت بالا می تواند در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و موفقیت در طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد. در اصل، یک استراتژی محتوای خوب پایه و اساس جذابیت و لذت شما است. مراحلی در سفر خریدار که از چارچوب بازاریابی ورودی پیروی می کند. در کنار جذب مشتریان بالقوه برای برند خود، می توانید از یک استراتژی محتوا برای فعال سازی فروش و رضایت مشتری استفاده کنید. به علاوه،با توجه به این تحقیق که:” 70٪ از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند” ایجاد یک استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت شما بسیار مهم است. برای بازاریابی محتوایی خود پیشنهاد می کنیم با مشاورین مدوان تماس بگیرید تا از خدمات ویژه این مجموعه استفاده کنید.

چرا بازاریابان نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند

اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که حجم ثابتی از ترافیک ارگانیک دریافت می کند یا یک پیوند تعبیه شده به یک کتاب الکترونیکی یا یک  ابزار رایگان ،بعد از اینکه روی “انتشار” کلیک کردید،- مدت ها برای شما به تولید سرنخ ها ادامه می دهد.

تیم وبلاگ HubSpot این را کلیدی برای افزایش ترافیک به وبلاگ فروش، در طول زمان یافت” منبع قابل اعتماد ترافیک و سرنخ ها از محتوای همیشه سبز شما به شما انعطاف پذیری می دهد تا با سایر تاکتیک های بازاریابی برای کسب درآمد، مانند محتوای حمایت شده، تبلیغات رسانه های اجتماعی و محتوای توزیع شده، آزمایش کنید. به علاوه، محتوای شما فقط به جذب سرنخ کمک نمی کند. ، همچنین به مشتریان بالقوه شما آموزش می دهد و برای برند شما آگاهی ایجاد می کند.

چرا بازاریابان نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند

چگونه یک چارچوب استراتژی محتوا ایجاد کنیم.

اکنون بیایید برای یادگیری جزئیات نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا، غوطه ور شوید. کنجکاو هستید که آجا فراست، رئیس سابق سئوی محتوا HubSpot چگونه استراتژی محتوای ما را جمع آوری کرده است؟ اینجاست.”

1. هدف خود را مشخص کنید.

هدف شما از توسعه یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ ممکن است واضح به نظر برسد، اما این سوالات هسته اصلی یک استراتژی محتوای مفید هستند. نگاه کنید به اهداف تجاری سطح بالا، یادداشت‌هایی از جلسات، و یادداشت‌های تیم خود، سپس تحقیقات انفرادی انجام دهید تا مطمئن شوید اهداف شما قدرت ماندگاری دارند.

اهداف را بر اساس اولویت سازمان‌دهی کنید.

هنگامی که فهرستی از اهداف تهیه کردید، آنها را از مهم‌ترین به کم‌اهمیت‌ترین رتبه‌بندی کنید. این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام بخش از استراتژی شما نیاز فوری است و کدام بخش برای اقدام بلندمدت است. این مرحله همچنین می تواند به سوالات منابع در مراحل بعدی کمک کند.

از چارچوب SMART برای تعریف اهداف استفاده کنید.

 چارچوب SMART می تواند کمک کند. اهداف کلان را مشخص‌تر و قابل اجراتر می‌کنید. قبل از شروع برنامه‌ریزی، اهداف خود را بشناسید، و زمان آسان‌تری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت. برای کمک به یافتن اهداف محتوای مناسب، این الگوی برنامه‌ریزی هدف را دانلود کنید.

“SMART framework” https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-plan

https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-plan

  1. تحقیق در مورد شخصیت انجام دهید.

برای توسعه یک برنامه موفق، باید مخاطب هدف محتوای خود را به وضوح مشخص کنید – که به عنوان شخصیت خریدار شما -نیز شناخته می شود. این بخش مهمی از مرحله برنامه ریزی استراتژی محتوا است. این به ویژه برای کسانی که در بازاریابی جدید هستید. با شناخت مخاطبان هدف خود، می توانید محتوای مرتبط و ارزشمندتری تولید کنید که بخواهند آن را بخوانند و روی آن تبدیل کنند.

داده ها را جمع آوری کنید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید تا الگوها را بیابید.

اگر از قبل شخصیت‌های تعریف‌شده ندارید، باید داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید برای چه کسانی می‌خواهید محتوا ایجاد کنید و انواع محتوایی که آنها از آن لذت می‌برند .این پست نکات مفیدی برای نحوه ایجاد پرسونای خریدار با استفاده از داده‌های خود دارد. همانطور که معیارهایی مانند روند تماس و اطلاعات جمعیتی را تجزیه و تحلیل می‌کنید، ابتدا سرنخ های خود را بر اساس وجه اشتراک آنها گروه بندی کنید. سپس به این گروه ها دقت کنید تا شباهت های دیگر را بیابید.

از تحقیقات خود برای اصلاح شخصیت های خریدار استفاده کنید.

اگر یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می‌خواهید همان مخاطبان هدف را حفظ کنید؟ بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم است. نگاهی دقیق‌تر به بخش‌های مشتریان فعلی‌تان نیز می‌تواند به شما کمک کند شخصیت‌های خود را اصلاح کنید. ابزار ویژه: خریدار Persona Generator” https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-plan

  1. یک ممیزی محتوا را اجرا کنید.

در اوایل، بسیاری از برندها با پست های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی شروع می کنند. اگر می خواهید در قالب های مختلف سرمایه گذاری کنید، می توانید یک ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کم بازده خود اجرا کنید. مدتی است که در تجارت بوده اید، باید تلاش های بازاریابی محتوای خود و نتایج سال گذشته خود را مرور کنید. برای آشنایی با نحوه استفاده از ChatGPT برای رسانه های اجتماعی این مطلب را مطالعه کنید

شکاف های موضوع و قالب بندی را بیابید.

همانطور که محتوای خود را بررسی می کنید، حتماً عناوین صفحات، قالب های محتوا، تعداد کلمات و خلاصه را ضبط کنید. از آنچه محتوای شما پوشش می دهد. این می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را پیدا کنید.

محتوا را از نظر کیفیت و ارتباط بررسی کنید.

در مرحله بعد، کیفیت محتوا را تجزیه و تحلیل کنید و اینکه آیا محتوای شما منعکس کننده چیزی است که برای مخاطبان شما مهم است یا خیر. سپس از این اطلاعات برای اطلاع از جهت گیری بعدی استفاده کنید.

به دنبال فرصت‌های هدف‌گذاری مجدد باشید.

راه‌های زیادی برای هدف‌گذاری مجدد محتوا وجود دارد. و این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند محتوای خود را در کانال‌های متعدد بهینه کنید. ممکن است این  به معنای گرفتن محبوب ترین وبلاگ های خود و ایجاد ویدیوهای YouTube، یک کتاب الکترونیکی یا راه اندازی یک پادکست با آن محتوا باشد.

یک جریان کاری محتوا ایجاد کنید.

راه دیگری برای نزدیک شدن به حسابرسی خود این است که به فرآیند تیم خود نگاه کنید. گردش کار محتوای شما بر نحوه ارائه ایده‌ها، آنچه منتشر می‌کنید و کیفیت کارتان تأثیر می‌گذارد. آیا یک گردش کار استراتژیک دارید یا گردش کارتان بر اساس عادات تیمتان سازماندهی شده است؟ ممیزی می‌تواند به شما کمک کند تا بلوک‌ها و کندی‌هایی را ببینید که می‌توانند در درازمدت بر محتوای شما تأثیر بگذارند. از ممیزی محتوای خود استفاده کنید تا بفهمید در سال آینده چه کارهای متفاوتی می‌توانید انجام دهید و اهداف جدیدی تعیین کنید. اکنون همچنین زمان بسیار خوبی برای همسو کردن اهداف تیم خود با بقیه اهداف سازمانتان است. در هر مرحله ای که هستید، ممیزی محتوا به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی در بین مخاطبان شما بیشتر طنین انداز می شود، شکاف هایی را در خوشه های موضوعی خود پیدا کنید، و فرآیند را انجام دهید. ایده های محتوای تازه را طوفان فکری کنید.”

یک جریان کاری محتوا ایجاد کنید.

  1. یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

 چند بخش حیاتی از مدیریت محتوا شامل ایجاد محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است. شما می خواهید برای ایجاد، مدیریت و ردیابی محتوای خود به روشی آسان و پایدار، روی یک CMS سرمایه گذاری کنید.

نیازهای خاص CMS را مشخص کنید.

پیدا کردن CMS مناسب برای تیم شما ممکن است کمی طول بکشد. ابتدا با تیم خود در مورد فرآیندهای فعلی آنها صحبت کنید تا از ویژگی های برتر مورد نیاز خود مطلع شوید. سپس شروع به تحقیق در مورد بهترین CMS برای خود کنید. نیاز به این لیست دارد. یک CMS برای یک کسب و کار باید استفاده آسان، قابل تنظیم، ایمن و مقرون به صرفه باشد.

سیستم مدیریت محتوای مناسب را انتخاب کنید.

“با HubSpot CMS، می‌توانید همه را در یک مکان برنامه‌ریزی کنید، تولید کنید، منتشر کنید و نتایج خود را اندازه‌گیری کنید.

یکی دیگر از CMS‌های محبوب WordPress است که می‌توانید افزونه HubSpot WordPress را برای فرم‌های وب رایگان، چت زنده، دسترسی CRM، بازاریابی ایمیلی و تجزیه و تحلیل  به آن اضافه کنید.

 یک مدل حاکمیت محتوا اتخاذ کنید.

 همانطور که CMS جدید خود را می‌شناسید، مطمئن شوید که یک مدل حاکمیت محتوا را در جای خود قرار دهید. این فرآیندی برای مدیریت ایجاد، انتشار و نگهداری محتوا است. این به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که هر قسمت از محتوا با استانداردها و خط‌مشی‌های کسب‌وکار مطابقت دارد. با افزایش حضور محتوای شما، این مدل همچنین به شما کمک می‌کند تا فرآیندهایی برای به‌روزرسانی و حذف محتوای قدیمی ایجاد کنید.”

  1. تعیین کنید که کدام نوع محتوا را می خواهید ایجاد کنید.

گزینه های مختلفی برای محتوایی که می توانید ایجاد کنید وجود دارد، از محتوای نوشتاری مانند کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست ها.

استراتژی محتوای عالی تعادل بین تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل داده ها و ریسک پذیری است. این مهارت‌ها همگی در این مرحله مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

شخصیت‌ها و اهداف را مرور کنید.

ممکن است به انواع مختلفی از محتوا برای شخصیت‌ها و اهداف مختلف نیاز داشته باشید. به اهداف نهایی خود با دقت نگاه کنید. اقداماتی که می‌خواهید هر شخص انجام دهد. سپس، برای انتخاب نوع محتوای مناسب برای هر هدف و کاربر، به عقب کار کنید. برای مثال، بگویید که می‌خواهید بین راه‌اندازی یک وبلاگ یا یک پادکست تصمیم بگیرید. وبلاگ ها برای تبدیل بهتر هستند، در حالی که پادکست ها برای ایجاد آگاهی از برند عالی هستند. اهداف و مخاطبان شما باید عامل تعیین کننده برای کسب و کار شما باشند.

منابع خود را ارزیابی کنید.

هنگامی که منابعی را که برای تولید محتوا در اختیار دارید مرور می کنید، از یک چشم انتقادی استفاده کنید. سوالات. مانند موارد زیر می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را محدود کنید و یک استراتژی محتوای پایدار ایجاد کنید.

 تیم شما چقدر بزرگ است؟

تیم شما چقدر زمان برای ایجاد محتوا دارد؟

تیم فعلی شما چه مهارت هایی دارد؟

چه نوع محتوایی به آموزش نیاز دارید.

در مورد و چه چیزی باید برون سپاری کنید؟

بودجه محتوای شما چقدر است؟

موضوعات، قالب ها و کانال های مناسب را برای محتوای خود انتخاب کنید.

 با استفاده از شخصیت های خود، مجموعه ای از موضوعات سطح بالا را برای تمرکز بر محتوای خود انتخاب کنید. سپس، با استفاده از مخاطبان و انتخاب موضوع، قالب ها و کانال های محتوای انتخابی خود را محدود کنید. برای مثال، بگویید تیم شما در حال راه اندازی یک کانال ویدیویی است، اما آنها تجربه زیادی ندارند. ممکن است به فکر ایجاد فیلم کوتاه باشید. اما اگر رتبه‌بندی برای آن موضوع تمایل به ویدیوها یا پادکست‌های طولانی دارد، باید درباره آن تصمیم فکر کنید آیا می‌خواهید متمایز شوید و امیدوار باشید که مخاطبانتان به یک قالب جدید بپیوندند؟ یا باید برای ایجاد محتوایی که فکر می‌کنید در فضای رقابتی فعلی برای موضوع شما بهترین است، کمک بگیرید؟ وقتی این تصمیمات بزرگ را در مورد استراتژی محتوای خود گرفتید، آماده خواهید بود تا وارد جزئیات شوید”

  1. ایده های محتوا را طوفان فکری کنید.

از ممیزی محتوا، تحقیقات شخصیت و اهداف خود برای اتخاذ بهترین تصمیمات محتوایی برای کسب و کار خود استفاده کنید. مرور سریع این اطلاعات قبل از طوفان فکری می تواند به شما کمک کند تا این بینش ها را در ذهن خود نگه دارید.”

“از طیف وسیعی از رویکردهای طوفان فکری استفاده کنید.

در مرحله بعد، زمان آن رسیده است که ایده هایی برای پروژه محتوای بعدی خود ارائه دهید. در اینجا چند ابزار برای به جریان انداختن آب وجود دارد.”

  1. Feedly

“The Feedly RSS feedیک راه فوق‌العاده برای ردیابی موضوعات مرسوم در صنعت شما و یافتن ایده‌های محتوا در همان زمان است. شما با گفتن به نرم افزار شروع می کنید که به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارید و ابزار هوش مصنوعی بقیه کارها را انجام می دهد. دیگر نیازی به جست‌وجو در اینترنت برای یافتن ایده‌های محتوایی جدید نخواهید داشت. در عوض، می‌توانید فهرست انتخابی خود را که از سایت‌های خبری، خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری شده است، مرور کنید.”

  1. BuzzSumo

می‌خواهید محتوا و ایده‌های محتوا را کشف کنید؟ این شرکت چندین ابزار تحقیقات بازار ارائه می‌کند، یکی از آنها از اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند تا بفهمد آیا محتوایی محبوب است یا خیر. این اطلاعات به شما کمک می کند تا ببینید که اگر بخواهید در مورد آنها محتوا ایجاد کنید، کدام ایده های محتوا به خوبی کار می کنند.

  1. BlogAbout

ذهن خود را با تولید کننده عنوان وبلاگ IMPACT آماده کنید. این ابزار کمی شبیه به Mad Libs عمل می کند، اما به جای جملات شوخی، قالب های رایج تیتر را با جاهای خالی به شما نشان می دهد که می توانید موضوعی را که در ذهن دارید پر کنید. تکنیک طوفان فکری به شما کمک می‌کند ایده‌های کلی را در زمینه‌هایی قرار دهید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد. هنگامی که عنوانی را که دوست دارید داشته باشید، BlogAbout به شما امکان می‌دهد آن را به “نوت بوک” خود اضافه کنید تا بتوانید بهترین ایده‌های خود را ذخیره کنید

  1. CoSchedule Headline Analyzer

شما می توانید با استفاده از HubSpot’s Blog Ideas Generator ایده های پست وبلاگ را برای یک سال کامل دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوعات یا اصطلاحات کلی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید وارد کنید، و این تولید کننده ایده محتوا تمام کارها را انجام می دهد..این ابزار عناوین را تجزیه و تحلیل می کند و در مورد طول، انتخاب کلمه، دستور زبان و حجم جستجوی کلمه کلیدی بازخورد می دهد. اگر ایده ای در ذهن دارید، چند گزینه عنوان را از طریق Headline Analyzer اجرا کنید تا ببینید چگونه می توانید آن را قوی تر کنید. و ایده خود را در فرآیند طوفان فکری پیش ببرید.”

  1. HubSpot’s Website Grader

این ابزار عالی برای استفاده در زمانی است که می خواهید ببینید با تلاش های وب سایت و سئو خود در کجا هستید. Grader وب سایت به شما در زمینه های حیاتی عملکرد وب سایت شما نمره می دهد و گزارش مفصلی را برای کمک به شما ارسال می کند.. با این ابزار، می توانید بفهمید که چگونه وب سایت خود را سئو دوستانه تر کنید و زمینه های بهبود را کشف کنید.”

ایده‌های خود را اصلاح و رتبه‌بندی کنید.

فرآیند طوفان فکری باید شل و بدون ساختار باشد. می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که روی یک ایده بپرید و بلافاصله شروع به تولید محتوا کنید. آن لیست از ایده های محتوا را بگیرید و آنها را اصلاح کنید. برای شروع، ایده ها را به گروه تقسیم کنید و آنها را حول اهداف، موضوعات یا شخصیت های خود سازماندهی کنید. سپس، هر ایده را با جزئیات مرور کنید و موارد خاص را اضافه کنید. برای مثال، بگویید موضوع شما هوش مصنوعی است. ایده‌های محتوای شما ممکن است تولید تصویر باشد. می‌توانید این ایده را بیشتر تجزیه کنید، با محتوای ابزارهای تولید تصویر، پیام‌های متن به تصویر یا نحوه ویرایش تصاویر موجود. راه دیگر برای اصلاح ایده‌های محتوا، انجام تحقیقات کلیدواژه است. همچنین می‌توانید فرآیند خود را برای اصلاح ایده‌ها در جریان کاری محتوای خود تعریف کنید.”

  1. محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.

 برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشد که ایجاد می کنید – همچنین باید نحوه سازماندهی محتوای خود را نیز پوشش دهد. یک تقویم محتوا ایجاد کنید. با کمک یک تقویم سرمقاله، شما در مسیر درستی برای انتشار یک کتابخانه محتوای متعادل و متنوع در وب سایت خود قرار خواهید گرفت. سپس، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و مدیریت محتوای خود در سایت های دیگر ایجاد کنید.”

محتوای خود را برای دسترسی بهینه سازی کنید.

بسیاری از ایده هایی که به آنها فکر می کنید همیشه سبز خواهند بود (به عنوان مثال: ماه ها یا سال ها بعد مانند امروز مرتبط هستند). همانطور که گفته شد، شما نیز نباید موضوعات به موقع را نادیده بگیرید. در حالی که آنها ممکن است بخش عمده ای از موضوعات شما نباشند. تقویم تحریریه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنید. برای مثال، بیشتر مردم روی استفاده از تعطیلات محبوب مانند سال نو در تلاش های بازاریابی خود حساب می کنند. اما لازم نیست خود را به این موارد مهم محدود کنید. تاریخ های بازاریابی. اگر تعطیلات خاصی وجود دارد که ممکن است برای مخاطبان شما جذاب باشد، ممکن است ارزش انتشار محتوا در وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود را داشته باشد. این لیست نهایی تعطیلات رسانه های اجتماعی را بررسی کنید — زمانی که در حال برنامه ریزی برای تقویم خود هستید آن را بررسی کنید. تاکتیک های SEO ، تبلیغات بین کانالی و استراتژی های خاص کانال (مانند استراتژی رسانه های اجتماعی) نیز بخش های کلیدی بهینه سازی محتوا هستند.”

محتوای خود را برای دسترسی بهینه سازی کنید.

عملکرد و فرآیند محتوا را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل‌ها برای یک استراتژی محتوای قوی ضروری هستند. KPIهایی مانند ترافیک، تعامل، تولید سرنخ و نرخ تبدیل را برای اندازه‌گیری موفقیت محتوای خود انتخاب کنید. این منابع می‌توانند به شما کمک کنند بهترین KPI را برای هر کدام انتخاب کنید.

“Email marketing KPIs

Blog KPIs

SEO KPIs

Smarketing KPIs

Social Media KPIs

Marketing KPIs”

“استراتژی محتوای خود را با بینش داده‌ها تجدید نظر کنید.

داده‌های خود را فقط جمع‌آوری و مرور نکنید، آن‌ها را به تلاش‌های استراتژی محتوای خود متصل کنید. KPIهای خود را برای اثربخشی بررسی کنید، آزمایش‌های بازاریابی را اجرا کنید و از داده‌های خود برای تنظیم استراتژی خود استفاده کنید. این تجزیه و تحلیل همچنین می‌تواند زمانی که به حمایت سهامداران نیاز دارید مفید باشید. گاهی اوقات به دست آوردن منابعی که برای آزمایش یک ایده مخاطره آمیز نیاز دارید دشوار است. بینش های مبتنی بر داده می تواند از شما برای امتحان ایده های جدید با استراتژی محتوای شما حمایت کند.”

سوالاتی که باید در هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا بپرسید

هنگامی که یک استراتژی محتوا ایجاد می کنید، باید به چند سوال پاسخ دهید. بیایید اکنون به آنها بپردازیم.

  1. چه کسی محتوای شما را خواهد خواند؟

مخاطب هدف محتوای شما چه کسی است؟ برای چند مخاطب محتوا تولید می کنید؟ همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع کاربر را تامین کند. استفاده از انواع محتوا و کانال ها به شما کمک می کند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص طراحی شده است. “

  1. چه مشکلی را برای مخاطب(ها) خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را حل می کند که می دانید مخاطبان شما دارند. به همین ترتیب، محتوای شما از طریق این مشکل به مخاطبان خود آموزش می دهد و آنها شروع به کار می کنند. به آن توجه کنید و به آن رسیدگی کنید. یک استراتژی محتوای صحیح از افراد در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند: کسانی که هنوز در حال کشف چالش های اصلی خود هستند و کسانی که قبلاً از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده می کنند. محتوای شما راه حل(هایی) را که ارائه می دهید تقویت می کند و به شما کمک می کند اعتباری را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

  1. چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند که چه چیزی محصول شما را بهتر می‌کند – یا، حداقل، متفاوت است. شاید دارایی اصلی شما این باشد که شرکت شما برای آن تاسیس شده است. چندین سال است. یا شاید صدای برند منحصربه‌فردی دارید که باعث می‌شود شما را از رقبای خود متمایز کنید. برای اینکه ثابت کنید چرا ارزش خرید را دارید، باید ثابت کنید که چرا ارزش شنیدن را دارید. هنگامی که متوجه شدید، به آن نفوذ کنید. در محتوای خود پیام دهید”

  1. روی چه قالب‌های محتوایی تمرکز خواهید کرد؟

برای اینکه بفهمید روی چه قالب‌هایی تمرکز کنید، باید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. در حالی که ممکن است وسوسه شوید پادکست راه‌اندازی کنید، زیرا در چند سال اخیر بسیار رشد کرده است. یا یک کانال YouTube راه‌اندازی کنید، ابتدا ببینید مخاطبان شما کجا زندگی می‌کنند. در غیر این صورت، ممکن است وقت خود را برای ایجاد محتوایی تلف کنید که یا به مخاطب شما برسد یا توجه آنها را جلب کند. پس از انتخاب بهترین قالب‌ها، شروع به ایجاد بودجه برای ارزیابی منابع کنید. می توانید برای اجرای این استراتژی تخصیص دهید.

  1. در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟

 همانطور که می توانید محتوا در قالب های مختلف ایجاد کنید، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها منتشر کنید، از وب سایت خود گرفته تا رسانه های اجتماعی. این بخش از استراتژی محتوای شما، دوباره نشان داده می شود. جایی که مخاطبان شما زندگی می کنند. اگر مخاطبان شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح می دهند، می توانید محتوای خود را در YouTube منتشر کنید. اگر مخاطبان جوان تری دارید که محتوای سریع را دوست دارند، می توانید TikTok و Instagram را انتخاب کنید.”

  1. چگونه ایجاد و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟

فهمیدن اینکه چگونه همه محتوای خود را ایجاد و منتشر می کنید می تواند یک کار دلهره آور باشد. قبل از اجرا، مهم است که تعیین کنید:

چه کسی چه چیزی را ایجاد می کند.

کجا منتشر می شود.

چه زمانی است.

در یک تیم کوچک، این ممکن است به اندازه کافی آسان باشد، زیرا ممکن است شما تنها تصمیم گیرنده باشید. همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است لازم باشد با چندین تیم محتوا همکاری کنید تا یک فرآیند موثر را کشف کنید. استراتژی های محتوای امروزی از درهم ریختگی جلوگیری می کند. مدیریت محتوا از نقطه نظر موضوع. هنگام برنامه ریزی یک تقویم سرمقاله محتوا پیرامون موضوعات، می توانید به راحتی پیام شرکت خود را تجسم کنید و در طول زمان خود را به عنوان یک مرجع در بازار خود مطرح کنید.”

قالب استراتژی محتوا

آماده اید تا با استراتژی بازاریابی محتوای خود شروع کنید؟

شامل خواندن ها و فعالیت های کلیدی برای کمک به شما در تنظیم دقیق برنامه و توسعه یک استراتژی قوی است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

نمونه‌های استراتژی بازاریابی محتوا

برای درک اینکه استراتژی محتوا چیست، بیایید چند نمونه از استراتژی‌های محتوای واقعی را بر اساس چند هدف تجاری بررسی کنیم.

 بیایید با Evernote شروع کنیم، یک برنامه یادداشت‌برداری، که یک استراتژی محتوای مبتنی بر SEO را برای جذب ایجاد کرده است. بالقوه های جدید برای وب سایت خود. من از طرفداران بزرگ وبلاگ Evernote هستم، که دانش زیادی را در مورد موضوع بهره وری ارائه می دهد. پست وبلاگ، چگونه در زمان سختی منضبط بمانیم، باعث شد با صدای بلند بخندم – و به من انگیزه داد. برای گرفتن خودکار و نوشتن برخی از نکاتی که بیشتر دوست داشتم. اما چرا شرکتی که یک برنامه یادداشت برداری می فروشد، درباره نظم و انضباط می نویسد؟ زیرا وقتی «چگونه منضبط ماندن» را در Google جستجو کردم، وب سایت آنها را اینگونه پیدا کردم. افرادی که علاقه مند به خواندن محتوای مرتبط با بهره وری هستند، احتمالاً همان افرادی هستند که به دانلود محصول یادداشت برداری Evernote علاقه مند هستند. این به هیچ وجه یک استراتژی محتوا در نظر گرفته نمی شود، بلکه فقط محتوا است. یک استراتژی باید محتوا را با اهداف تجاری هماهنگ کند. در مورد Evernote، این استراتژی محتوا (پست‌های وبلاگ در مورد بهره‌وری) را با هدف کسب‌وکار جذب سرنخ‌ها (افراد علاقه‌مند به یادداشت‌برداری) به سایت خود هماهنگ می‌کند.

بیایید به مثال دیگری نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه یک استراتژی محتوای خوب می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند. با فعال کردن فروش. سناریوی زیر را در نظر بگیرید: مشتری با یک نماینده فروش در Wistia تماس می گیرد و سوالات مربوط به سرویس میزبانی ویدیو Wistia را می پرسد. در حالی که نماینده فروش Wistia با او صحبت می کند، متوجه می شود که تجارت او از چند ابزار دیگر برای تبدیل سرنخ ها به فروش استفاده می کند، از جمله Intercom.Bingo. پس از پایان تماس، نماینده فروش یک ایمیل بعدی همراه با یک پست وبلاگ برای مشتری ارسال می کند. در مورد ادغام Wistia با Intercom، که به کاربران اینترکام امکان می‌دهد پیام‌ها را بر اساس داده‌های تماشای ویدیویی که از طریق Wistia جمع‌آوری می‌کنند، بیشتر شخصی‌سازی کنند. ممکن است عجیب به نظر برسد که Wistia محتوای اختصاصی در مورد ابزار تجاری دیگری دارد. با این حال، این محتوا یک منبع عالی برای تیم فروش Wistia است، به ویژه زمانی که مشتریان بالقوه نگران این هستند که چگونه محصول Wistia می‌تواند با نرم‌افزار یا فرآیندهای موجود خود یکپارچه شود. اکنون که چند نمونه از استراتژی‌های محتوا را بررسی کرده‌ایم، بیایید به تاکتیک‌های محتوا بپردازیم.

تاکتیک‌های استراتژی محتوا

  1. ” Blog Posts
  2. Ebooks
  3. Case Studies
  4. Infographics
  5. Videos
  6. Podcasts
  7. Social Media
  8. Templates

“قرار دادن یک استراتژی محتوا به این معنی است که شما نیاز به درک محکمی از تاکتیک های محتوا دارید.”

استراتژی محتوا یا تاکتیک های محتوا؟

تاکتیک های محتوا اقداماتی هستند که برای ارائه استراتژی محتوای خود انجام می دهید. استراتژی محتوا چرایی و چگونگی برنامه نویسی محتوای شما را به طور کلی تعریف می کند. تاکتیک های محتوا انواع محتوایی را که ایجاد می کنید و نحوه ایجاد هر قطعه را مشخص می کند. هر دو برای یک برنامه بازاریابی محتوای موفق مهم هستند. اینها هشت نوع محبوب بازاریابی محتوا هستند که می توانید برای خوانندگان و مشتریان خود ایجاد کنید.

  1. پست های وبلاگ

 اگر قبلا متوجه نشده اید، در حال حاضر در حال خواندن یک پست وبلاگ هستید. پست های وبلاگ به صورت زنده در یک وب سایت هستند و باید به طور منظم منتشر شوند تا بازدیدکنندگان جدید جذب شوند. پست ها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان شما ارائه دهند که آنها را متمایل کند. پست‌ها را در رسانه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم پست‌های وبلاگ بین 1000 تا 2000 کلمه باشد، اما باید آزمایش کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما خواندن طولانی‌تر یا کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند.

  1. Ebooks

Ebooks ابزارهایی هستند که بازدیدکنندگان وب سایت پس از ارسال فرم سرنخ با مخاطب خود دانلود می کنند. اطلاعات. معمولاً طولانی تر، عمیق تر هستند و کمتر از پست های وبلاگ منتشر می شوند، که برای جذب بازدیدکنندگان به یک وب سایت نوشته می شوند. اما کتاب های الکترونیکی تنها برای بالای قیف موثر نیستند. همانطور که نورا لیری، رشد مدیر شرکت Ironpaper، Inc.، خاطرنشان می‌کند: «کتاب‌های الکترونیکی در مراحل مختلف سفر خریدار اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.» او به من گفت: «کتاب‌های الکترونیکی در سطح آگاهی به آموزش مشتری در مورد یک نقطه درد خاص کمک می‌کنند و یک ابزار عالی برای گرفتن سرنخ هستند. محتوا باید مقدماتی و اطلاعاتی باقی بماند.” لیری اضافه می کند: “کتاب های الکترونیکی می توانند با ارائه ابزارهای مفید به آنها سرنخ ها را در قیف تبدیل کنند زیرا مشتریان بالقوه نیازهای خود را عمیق تر در نظر می گیرند. یک کتاب الکترونیکی در اینجا ممکن است عمیق‌تر به یک مشکل و گزینه‌های راه‌حل خاص شیرجه بزند و شامل قالب‌ها یا ماشین‌حساب‌ها باشد. راهنمای مقایسه یا کتاب الکترونیکی مطالعات موردی برای مشتریان بالقوه در این مرحله مفید است.”کتاب‌های الکترونیکی گام بعدی در فرآیند بازاریابی ورودی هستند. پس از خواندن یک پست وبلاگ، مانند این پست، بازدیدکنندگان ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند. اینجاست که call To-action (CTAs) وارد عمل می شود و افراد را به صفحه فرود هدایت می کند که در آن می توانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند و یک کتاب الکترونیکی را دانلود کنند تا اطلاعات ارزشمندتری برای کسب و کار خود بیاموزند. در عوض، کسب و کار تولید کننده کتاب الکترونیکی دارای پیشروی جدیدی برای با تیم فروش تماس بگیرید.”

  1. مطالعات موردی

مطالعه موردی به شما امکان می دهد داستان مشتری را بگویید و در این فرآیند اعتبار ایجاد کنید. مطالعه موردی شاید همه کاره ترین نوع بازاریابی محتوایی شما باشد زیرا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد – که برخی از آنها در این لیست هستند. درست است، مطالعات موردی می‌تواند به شکل یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی، پادکست یا حتی یک اینفوگرافیک باشد. هدف این است که نشان دهید چگونه محصول شما به موفقیت شرکت‌های واقعی کمک کرده است. قبل از انتخاب مشتری برای مطالعه موردی، به موارد زیر توجه کنید. حوزه کاری که سعی می کنید برای آن ارزش ایجاد کنید.”

“4. Templates

Templates نمونه های موثری در بازاریابی محتوا هستند که می توانید آنها را امتحان کنید، زیرا آنها در عین حال که ارزش فوق العاده ای به مخاطبان خود ارائه می دهند، سرنخ ایجاد می کنند. زمانی که برای صرفه جویی در وقت و کمک به موفقیت آنها به مخاطبان خود الگوهایی ارائه می دهید، آنها به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می شوند.

Infographics.5

Infographics می‌تواند داده‌ها را به روشی قانع‌کننده‌تر از کلمات به تنهایی سازمان‌دهی و تجسم کند. اگر می‌خواهید بسیاری از داده‌ها را به روشی واضح و آسان به اشتراک بگذارید، این قالب‌های محتوای عالی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.”

اگر برای شروع آماده هستید، قالب های ما را برای ایجاد اینفوگرافیک های زیبا در کمتر از یک ساعت دریافت کنید”

  1. Videos

Videos یک رسانه محتوایی بسیار جذاب است و در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به طور یکسان قابل اشتراک‌گذاری است. ویدئوها به سرمایه گذاری زمان و منابع بیشتری نسبت به محتوای نوشتاری نیاز دارند، اما از آنجایی که محتوای بصری همچنان ROI بزرگی را ارائه می دهد، رسانه ای ارزش کاوش را دارد.

  1. پادکست

راه اندازی یک پادکست به مخاطبان کمک می کند تا برند شما را پیدا کنند، اگر زمان یا علاقه ای به خواندن       مطالب روزانه نداشته باشند. تعداد شنوندگان پادکست در حال افزایش است – در سال 2022، شنوندگان پادکست ایالات متحده ،رشد 6 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.. اگر افراد جالبی برای مصاحبه یا گفتگو برای میزبانی دارید، پادکست را به عنوان قالب محتوای دیگری برای آزمایش در نظر بگیرید.

  1. رسانه های اجتماعی

هنگامی که برای مدتی به طور منظم محتوا را در سایت خود منتشر کردید، به فکر یک استراتژی رسانه اجتماعی برای توزیع محتوای خود در رسانه های اجتماعی باشید. علاوه بر به اشتراک گذاری محتوای خود، می توانید آن را در قالب های جدید نیز تغییر دهید. و محتوای اصلی را به طور خاص برای هر پلتفرم ایجاد کنید. ارسال در رسانه های اجتماعی برای تقویت دامنه برند شما و ارائه محتوای شما به مشتریان شما در جایی که می دانید وقت خود را سپری می کنند بسیار مهم است. شبکه های اجتماعی محبوب عبارتند از:

هنگام راه اندازی یک حساب تجاری در هر یک از شبکه های اجتماعی بالا، محتوای خود را با پلتفرم تنظیم کنید.

برای مثال، در اینستاگرام، کاربران به دنبال تصاویری زیبا هستند. با فیدها، IGTV، استوری‌ها، فضای زیادی برای بازی دارید. از سوی دیگر، TikTok برای جمعیت جوان‌تری که ویدیوهای کوتاه مد روز، خنده‌دار و خلاقانه می‌خواهند، جذاب است. تحقیقات بازار را انجام دهید تا متوجه شوید خریداران شما در کدام پلتفرم هستند و محتوایتان را مطابق انتظاراتشان شکل دهید. استراتژی محتوا بیشتر است. رشد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق به زمان، سازماندهی و خلاقیت نیاز دارد. از ایجاد پایه و اساس برنامه بازاریابی محتوای خود تا افزودن ابزارهایی برای مدیریت بهتر محتوای خود، تنظیم استراتژی شما دردسرساز نخواهد بود اگر شما مراحل را دنبال کنید و منابع را در اینجا جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *