اینستاگرام یکی از پلتفرم های اجتماعی است که امروزه مخاطب های بسیاری دارد. این پلتفرم از طریق به اشتراک گذاری محتوای بصری، برقراری ارتباط بین دوستان و آشنایان را در دنیای پرمشغله ی امروز ساده تر کرده است. علاوه بر سرگرمی و ارتباط با دیگران، اینستاگرام پلتفرمی است که می تواند حتی برای مخاطبان درآمدزایی داشته باشد. اما برای استفاده از اینستاگرام به عنوان یک منبع درآمد، باید ابتدا مخاطبان خود را افزایش داده و یک کامیونیتی برای خود تشکیل دهیم. با بالا رفتن مخاطبان فروش کالا و خدمات از طریق اینستاگرام تسهیل می شود.

محتواهایی که باعث افزایش مخاطب ایسنتاگرام می شوند:

در ابتدا بهتر است که با به نمایش گذاشتن کار خود در این پلتفرم، با عکس ها ویدیو ها و تصاویر خاص و نفیس مربوطه به حوزه کاری، مخاطبان خود را جذب کنیم و از آنها دعوت کنیم که از بیزنس ما دیدن کنند؛ از این طریق میتوانیم تبلیغات گسترده ای انجام دهیم که به تشکیل کامیونیتی کمک کند.

برای استفاده موثر از اینستاگرام جهت رشد، ارتقا و دیده شدن حساب کاربری در حوزه کاری و تشکیل کامیونیتی باید مخاطبین را تشویق و ترقیب کرد تا از کسب کار شما دیدن کنند، عکس های شما را به اشتراک بگذارند و در نهایت بیزنس شما را دنبال کنند.

بهتر است که برای کسب و کار خود یک یا چند هشتگ مربوطه ایجاد کرد و در هر پست از آنها استفاده کرد. درست است که ویو گرفتن از این هشتگ ها امکان دارد که در شروع کار بسیار کم یا گاهی حتی غیر ممکن باشد، ولی این کار به منحصر به فرد شدن کسب و کار و ارزش آن اضافه میکند و در نهایت زمانی که کسب و کار شناخته شود این هشتگ ها میتواند به سود بیزنس باشد.

برای آشنایی با اینستاگرام و ابزار های هوش مصنوعی کلیک کنید

محتواهایی که باعث افزایش مخاطب ایسنتاگرام می شوند

محتوا هایی  که داستانی را بیان میکند:

پیج هایی که داستان هایی مربوط به کارشان بیان میکنند همواره مخاطبین خاص خود را داشته اند و آنها را به دنبال خود کشیده اند یا به عبارتی مخاطبین را در پیج زنده و فعال نگه داشته اند؛ مخاطبینی که به اصطلاح روح نیستند و تعامل انجام می دهند.

محتوا هایی که کسب و کار ها برای بیان داستان استفاده میکنند بهتر است خیلی تخیلی و دور از واقعیت نباشند؛ بلکه بهتر است بصورت رئال(واقع گرایانه)، احساسی، آموزشی و یا انگیزشی باشند.

با جرعت می توان گفت استوری تلینگ (یا به عبارتی داستان سرایی) یکی از تاثیر گذار ترین روش های تعامل و ارتباط با مخاطبین پیج است. میتوان با استفاده از عکس های واقعی که در حین کار مربوطه به کسب و کار انجام میشود استفاده کرد تا محتواهایی از جمله محتوای آموزشی تولید کرد؛ یا از ویدیو های اجرای کار برای محتوای آموزشی استفاده کرد.

باید توجه داشت همانطور که تعامل با پیج های مربوطه در حوزه کاری الزامی است، تعامل با پیج های غیرکاری، پیج های شخصی و حتی پیج های نامربوط به کسب و کار شخصی در رشد اولیه و شناخت گسترده ی پیج بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه باید در نظر گرفت که تا حد امکان بهتر است با تمامی پیج هایی که از کسب و کار شما حمایت میکنند، بصورت متقابل حمایت کرد؛ این حمایت میتواند بصورت کامنت متقابل، کامنت، لایک پست، فالو و یا صرفا پاسخگویی به کامنت ایشان باشد.

محتوای رئال یا پشت صحنه:

اینکه از محتوای رئال یا پشت صحنه استفاده کنیم و اینکه کدام یک بهتر است را نمیشود بصورت قطعی گفت؛ بلکه با توجه به حوزه ای که کسب و کار در آن انجام می شود میتوان انتخاب کرد که کدام یک مناسب تر هست.

استفاده از محتوای واقعی، بدون سانسور و تدوین خاص در محتوا، به مخاطب علاوه بر حس اعتماد و امنیت، حس صداقت و البته تضمین کیفیت بالای کار را میدهد؛ چرا که در طول تاریخ سادگی و خلوص در کسب و کار و بیزنس همواره مورد توجه مخاطبین بوده است.

تجربه نشان داده اغلب کسب و کار هایی که محتوا هایی که تدوین های سنگین و اغراق آمیز به همراه سانسور در ویدیو و عکس های خود داشته اند نه تنها مخاطبین را ترقیب نکرده اند که ایشان را دنبال کنند، بلکه در ذهن آنها احساس دلهره نیز ایجاد کرده اند که نکند شرکت دارای کسب و کار در حال پنهان کردن ضعفی است یا تلاش دارد با تدوین های اغراق آمیز و سانسور عیب و ایراد خود را بپوشاند.

در نتیجه اگر از محتوا هایی با تدوین حرفه ای یا سانسور استفاده میشود، بهتر است در مواردی از انجام این کار ها دریغ کرد تا حس صداقت و اعتماد را به آن دسته از مخاطبینی که نسبت به کسب و کار احساس امنیت نمیکنند را جلب کرد.

محتوای رئال یا پشت صحنه

در کلام های پایانی میتوان گفت لازم به زیاده روی و بیهوده اندیشی و وسواس های ذهنی برای خلق یک محتوا نیست؛ در بهترین حالت میتوان گفت که شما باید خودتان باشید و بدون هیچ بزرگنمایی و اغراقی خودتان و کسب و کارتان را به مردم معرفی کنید.

با برگزاری چالش ها و ایده ها وفعالیت هایی که پیش تر در مقاله ذکر شد سعی کنید تعامل را حفظ کنید و پیج را زنده نگهدارید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *